Alla inlägg under november 2010

Av Qwarnsveden triathlon - 30 november 2010 07:55

Hur går det Marcus, har du klarat dig från magsjukan?

Låter som att hela Östersund är drabbat.

Läskigt   


Får man se dig under julen på någon simträning kanske.


/Monica

Av Qwarnsveden triathlon - 29 november 2010 08:07

En inbjudan från våra norska vänner om en spännnade tävling, se i gästboken.


/Monica

Av Qwarnsveden triathlon - 23 november 2010 07:38

Lite omvärldsbevakning från Maria.


Wellington sets the world best! She just beat the world best Ironman time by nine+ minutes: 8:36:13 55 Wellington, Chrissie UK 51:56 2:49 4:47:06 1:29 2:52:56

 

Bästa kvinna  i världen just nu alltså, kolla in marathontiden, coolt.

 

Och för oss här i kalla norden som springer på hala vägar :

89 spänn på jula för ett par halkskydd :

 

http://www.jula.se/halkskydd-for-skor-133282

 

Kram Maria

 

Av Qwarnsveden triathlon - 21 november 2010 10:18

Här kommer rapport från Gunnars IM-äventyr i Panama Beach i nordvästra Florida.

Kall morgon, ca 5 gr så man måste stå i vattnet(22gr) för att inte frysa i väntan på start. Stranden var gulflaggad(varning) och en bit bort även lilaflaggad (djur i vattnet). På preracemötet sa dom att dom hade sett delfin, stingrocka och maneter när de satte ut bojarna. Jag såg en manet under loppet. Det hade varit mera kul med de andra.
Jag tycker att jag har blivit bättre att simma så jag bestämde mig för att ställa mig längre fram i klungan. Det var en 2-varvsbana i mycket salt och relativt kuperat vatten men bara vitvågor närmast stranden. Jag väntade mej bök och ofrivilliga slag och sparkar de första 500-1000 metrarna men det satt i en bra bit ut på 2:a varvet. Det var tom någon som fick tag på snöret på min våtdräkt och drog ner dragkedjan en bit, sedan hörde jag ett 'sorry' och han lyckdes klä på mej igen i röran.
Trots allt fajtande gick det riktigt bra och jag slog både PB (ca 8 min) och Stina.
När man kom upp hade man volontärer 'våtdräktsavdragare' som hjälpte till och sedan fick man springa in i ett hus för att byta om. Kort kö in till herrarnas och trångt som bara den. Längre kö ut. Hade 3:18 sämre växling än Stina.
Ut på cyklingen, ett 18-milavarv, såg jag att amerikanerna hade väldigt fina cyklar men de kunde inte cykla. Tempocyklar, Zipphjul hit och dischjul dit och sittande rakt uppochner i vinden. Jag låg mer eller mindre i vänsterfilen minst halva banan och plötsligt kom jag ifatt Stina. Vi tog följe ett tag och tydligen tyckte en domare att det var för mycket följe så jag hamnade i ett sk penalty tent i 4 min. På vägen till tältet åkte jag ifrån Stina lite för jag skulle ju få vila. Under de 4 min var jag till ett träd + åt och drack så tappet var definitivt mindre än 4 min. Det var egentligen också förbjudet att besöka träd men det var penaltyvolontärerna som sa att jag skulle ta tillfället medan de blundade. Annars fick man bara gå på bajamajor ute på banan. Till dessa var det också kö men det tyckte man att man löste med ett cykelställ utanför.
Banan var väldigt platt men blåsig. Kanonfin asfalt utom på ett par mil där man hoppade så mycket att det knappt gick att pressa farten. Vi blev varnade för 3 svårigheter på banan. 2 vändpunkter runt en kon + en vänsterböj efter en nerförsbacke där man måste bromsa = 1 inbromsning per 6 mil.
Växling och ombyte i huset igen men inte lika trångt längre men ganska rörigt för att kunna växla effektivt.
Löpningen ca (2 varv) var som vanligt stapplig till en början och dessutom blev jag väldigt anfådd och fick hög puls trots att det gick sakta. Först efter ca 5 km släppte det och jag kunde springa som vanligt. Det flöt sedan på väldigt bra fram till varvning där A och E stod och hejade. Jag förvarnade dom om att varje km springandes var nu bonus men för mej själv hoppades jag på att skulle kunna hålla igång till jag passerade 20-mile (ca 32 km). Mellan 16 och 17 milen tänkte jag börja växla mella gång och luff men efter ha gått ett par minuter kunde jag inte förmå mej att få fart på påkarna igen så det blev en ca 16 km lång powerwalk.
Nu försökte jag på traditionellt sätt att hitta någon att umgås med men det var trögt denna gång så det blev ensamvandring tills det var ca 5 km kvar då jag hittade en dam från Michigan som var villig. Hon hade 1 varv kvar då jag vek in mot målet. När jag traskade mot målet började det skymma och kylan kom tillbaka. Bana var delvis obelyst så Amerikanerna började plocka fram pannlampor och volontärerna delade ut någon sorts partystavar till de tävlande som man fick lysa väg med. Tröjor och jackor åkte också på. Hade det varit ½-timme längre har nog jag också behövt tröja/jacka.
Efter målgång fick man pizza och cola som låg på isbädd. Det ska tydligen vara så oavsett väder.
Allt som all gjorde jag ett kanonlopp för att vara mej. Det som ev skulle kunna förbättras är att jag skulle stå ännu längre fram i starten, vara fräckare och tränga mej i växlingarna, undvika penalty och hålla bättre i löpningen. Sluttid 11:55 (avrundat) = PB med ca 18 min.

/Gunnar
(Visst låter det härligt :))

Av Qwarnsveden triathlon - 19 november 2010 13:31

Det var stort manfall på spinningen igår kväll.


Tur att vi fick sällskap av Johan och Johnny Cash och Hermans Hermitz. Plus en massa andra oidentifierade. Nu känns det att tempot börjar gå uppåt och vi var rejält utpumpade efteråt.


Idag åker ett gäng till Älvdalen på simläger, hoppas det blir skoj, och jobbigt. Kom gärna med rapport.


/Monica

Av Qwarnsveden triathlon - 6 november 2010 13:54

Idag är det dags för Ironman i Florida med Stina och Gunnar på startlinjen. Med tanke på tidsskillnaden så är det väl snart dags för start.


Lycka till båda två, hoppas det inte är alltför varmt för er. Ser fram emot en rapport från loppet, kanske på denna sida?


/Monica

Av Qwarnsveden triathlon - 4 november 2010 20:42

Hejsan alla spinnare!!!

Torsdagen den 11:e november börjar vi träningen kl 19.15

Sedan spinner vi som vanligt 1 timme   

 

/Kaisa

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards