Direktlänk till inlägg 8 april 2010

Hyra bil, vilket aventyr!

Av Qwarnsveden triathlon - 8 april 2010 11:04

Idag var det fortfarande ratt molnigt och blasigt men det gjorde inget for idag hade vi hyrt bil och skulle fara till Palma och hamta upp Daniel, som ar dar med sin cykelklubb, CK Bure fran Halmstad. Tack gode Gud att det finns gps! Vi hade aldrig hittat till hans hotell annars.

  


Iaf sa fick vi en fin klarrod tjejbil, Seat Leon. Men hogra sidospegeln var borta och sikten var inte sa bra, den var ratt liten.


Vi kom iaf fram till Platja de Palma och stranden dar han bor. Vi hann inte svanga in pa ratt vag utan fick aka fram en bit och sen svangde vi hoger, men dar var det enkelriktat. Sa da befann vi oss pa strandpromenaden at fel hall och fick aka en bra bit innan vi kom tillbaka at ratt hall. Forst kom vi till ett vagarbete och fick aka runt och jag borjade bli lite stressad, det var ratt mycket trafik. Sa kom vi tillbaka till hotellet och skulle svanga vanster men da sag Jessica att det var enkelriktat. Vi tankte att nasta vag var infart och svangde, med det sag ut att vara en nedfart till ett garage. Jag forsokte backa ut men det kom sa mycket bilar och jag fick motorstopp sa jag sa: nej nu aker jag ner i garaget och vander iaf och borjade aka ner, det var valdigt smalt bara ett par decimeter pa varje sida om bilen och sa svangde det ocksa. Precis nar jag kom ur svangen sag jag att det var en trappa langre fram! Det ar en trappa dar skrek jag och flickorna sa, skojar du? Nej, jag skojar inte. Jag holl pa att skita pa mig. Sa det var bara att borja backa i den smala gangen utan sidospegel, alla satt i varsitt fonster och styrde. Jag var helt svettig nar jag kom upp, kom ut pa vagen och sag en bensinmack som jag svangde in pa, vi skulle anda tanka. Jag ramlade ut bilen och ringde till Daniel att vi kan inte komma over han far komma hit. Det kom en kille och skulle tanka at oss, service. Han hade sakert sett vart klantande   

              


Sen fick Daniel kora. Vi akte vasterut genom Valldemossa dar Frederic Chopin bott en gang och genom Deia dar Michael Douglas har hus. Sedan akte vi ner till Soller som ar en fin badort. Sedan borjade klattringen upp i bergen, vilken fantastisk utsikt, vi akte Puig mayor, hogsta toppen pa Mallorca och vi klev ut och man fick svindel dar uppe. Vi hade bestamt lunchmote med Stefan och Fredrik nere i La Calobra och vagen dit var helt sjuk. 8 kilometer nedfart med ca 900 meters hojdskillnad, det var en slingrande serpentinvag med harnalskurvor hela tiden. Helt otroligt och svart att beskriva. Det gick fortare att cykla an att aka bil, det tog en halvtimme och vi var alla lite grona nar vi klev ur bilen. Nere vid havet var vattnet alldeles turkosblatt, valdigt vackert. Killarna satt pa en restaurang nar vi kom och det var kul for Daniel att fa traffa dem.


De fick lite forsprang sa vi kunde komma ikapp dem och fota lite pa uppvagen. Det sag ratt jobbigt ut.

        


Vi hade tankt aka till klostret i Lluc men hade inte tid for Daniel skulle med bussen. Vi var anda ratt nojda med dagen, 22 mil pa cirka 6 timmar, man kunde inte aka fort eftersom det var sa slingrigt.


Nar vi lamnat Daniel vid bussen i Alcudia och akte hem, gissa vilka vi motte som kom springande? Stefan och Fredrik, som inte var trotta nog efter 10 mil bergskorning.


/Monica

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Qwarnsveden triathlon - Söndag 28 april 13:42

  Tisdag: ingen simning pga sista april, Maserhallen stänger kl 17.00 Lördag: 10.00 - 12.00 simning   /Styrelsen ...

Av Qwarnsveden triathlon - Måndag 22 april 09:31

  Måndag: 18:00 intervallöpning Maserhallen Tisdag: 19.00 - 20.30 simning, Elias är tränare Lördag: 10.00 - 12.00 simning och/eller 15.00 -17.00   / styrelsen ...

Av Qwarnsveden triathlon - Torsdag 18 april 09:12

  Den som vill vara med och simma ett extra pass eller bara simma på eftermiddagen kan hänga på. Vi har bokat 2 banor mellan 15-17. Lunchen äter vi i cafeterian till självkostnadspris och laddar om till nästa pass. Vi swishar en liten summa till k...

Av Qwarnsveden triathlon - Måndag 15 april 08:57

  Tisdag: 19.00 - 20.30 simning, Elias är tränare Lördag: 10.00 - 12.00 simning Söndag: Back yard-träning i Alderbäcken hos Monica. Första start kl 8.00. Vi springer en sträcka på 6,7 km och startar varje timme så länge vi orkar. Tempot är ...

Av Qwarnsveden triathlon - Söndag 14 april 15:41

Nytt deltagarrekord idag för både vuxna och barn. Trots lite regn så var alla glada och nöjda.   Total Namn Klubb Tid Kvinna Man 1 Kim Andersson Ludvika FFI 00:47:20   1 2 Markus Munkhammar Ludvika FFI 00:47:36 ...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards