Alla inlägg under april 2010

Av Qwarnsveden triathlon - 25 april 2010 11:03

               Perfekt väder för att springa långt, lätt vind och sol. Det var ett gäng qwarnsvedare som stod på startlinjen inför sin utmaning, för vissa var det första gången de sprungit så långt.


Stefan körde hela maran, bra kämpat, Fredrik, Ari, Ulrika E och Ulrika H körde halvmaran. Alla gjorde bra lopp och var nöjda med sina insatser.


Tänkte visa lite bilder i språnget. Nedan kommer Stefan efter cirka tre mil i fint sällskap med Tommy som kör sin 631:a mara!     


Av Qwarnsveden triathlon - 23 april 2010 07:35

Det är ett gäng som tänker åka ner till Sövde, i Skåne , och köra halv Ironman den 11 juli.

Finns det fler som är intresserade så hör av er till reseledarna Stefan eller Christoffer. Ni kan ju åka ihop och boka vandrarhem för att få ner kostnaden. Det finns även andra sträckor att välja på om man inte vill köra hela.


Info om tävlingen finns på http://www.svensktriathlon.org/


Maila stefan.boremyr@hotmail.com eller liverpoolmelin@hotmail.com

om du vill veta mer.


/Tränaren

Av Qwarnsveden triathlon - 22 april 2010 16:45

Hejsan !
Jag har en våtdräkt -Ironman strl M som jag vill bli av med.. - för stor .
Det har litet hål på ett knä och vid midjan , men det går att limmaigen .
Tänkte sälja den för 400 :-


Är Du intresserad så maila: Maria Gabriels

gabriels_maria@hotmail.com

Av Qwarnsveden triathlon - 22 april 2010 13:14

Kom ihåg att komma på årsmötet i kväll klockan 18.00 Viktigt att ni är där och röstar på de förslag som läggs.

Alla ni som inte kommer missar en smaskig tårta   


Väl mött

/Styrelsen

Av Qwarnsveden triathlon - 13 april 2010 07:48

Jo förresten, vi lämnade ju Stefan därnere. Fick en färsk rapport från honom att han tränat 37 timmar den här veckan. Skapligt   


Det har visst ramlat in mycket folk där sista dagarna och värmen steg under helgen, precis som här hemma då.


Han är på väg hem nu och får berätta mer om flickorna i Bunyola.


/Monica

Av Qwarnsveden triathlon - 11 april 2010 11:52

Ja nu har vi kommit hem till kalla Sverige, för det var faktiskt varmare därnere. Fredagen var iaf rätt solig och lite varmare, men det blåste fortfarande rätt bra. Stefan och Fredrik drog iväg för att bestiga Puig Mayor, den högsta toppen och Ulrika tog en liten tur på egen hand. Jessica och Malin körde ett simpass  i våtdräkt och sedan ett intervallpass löpning.

    


Killarna var ute i 7 timmar och hade kört på rätt bra bort mot Sollér och hem. Vi fick höra lite historier på kvällen så vi skrattade så vi tjöt vid middagsbordet. Fredrik hade gått in på toaletten på ett litet kafé för att göra nr 2, (intressant upplysning). Dörren var lite svår att låsa men när han satt där i godan ro så kom en karl och försökte öppna dörren och även fast den var låst så skulle karlen in. Han tog sats med axeln och tryckte upp dörren in där Fredrik satt. Då tände han på alla stubiner och skrek: Dra åt helvete tyskjävel, så jag får sk..a klart!!!


Vad som sedan hände med tysken och svensken är oklart, men Stefan hade suttit utanför i solen i lugn och ro och inte hört någoning.


Vi fick lämna Stefan själv därnere och det drygaste var att i går var det kanonväder, sol och knappt någon vind. Perfekt för en cykeltur, lyllis Stefan.


Vi var iaf rätt nöjde med att komma hem och jag tror alla fått träna så mycket de vill. Alltifrån ingen träning alls för mig till 20, 50 och kanske 80 mils cykling för de övriga. Plus simningen och löpningen.


Kul, hoppas det blir fler träningläger med fler medverkande.


Nu får ni klara er utan mina kommentarer ett tag för ingen är nog intresserad av vad jag gör på dagarna   


/Monica


Av Qwarnsveden triathlon - 9 april 2010 11:37

Dagen startade med regn som avtog ratt snabbt. Ulrika, Stefan och Fredrik drog ivag och cyklade med Stina och Gunnar Franzon som bor nere i Picafort. De skulle ta det lugnt men jag tror inte de tyckte det var sa lugnt   


Det blev iaf 14 mil till slut, riktigt bra pass, man blir imponerad.


Jag, Jessica och Malin gjorde vart basta for att tomma cykelshopen pa klader. De har mycket billiga cykelklader, halva priset mot hemma. Flickorna tog en springtur mot Pollenca, det var mycket blasigt. Sedan tog vi bussen till Alcudia och shoppade lite. Vi at en god lunch pa torget dar kyparen sjong pa italienska for oss och jag tog kort pa nar han dansade med flickorna, en riktig charmor.

    


Pa eftermiddagen var det sa pass varmt att vi kunde ligga vid poolen och slappa.

Pa middagen fick vi sallskap av Lotta och hennes familj, kul. Nu har vi bara en dag kvar.


/Monica


Av Qwarnsveden triathlon - 8 april 2010 11:04

Idag var det fortfarande ratt molnigt och blasigt men det gjorde inget for idag hade vi hyrt bil och skulle fara till Palma och hamta upp Daniel, som ar dar med sin cykelklubb, CK Bure fran Halmstad. Tack gode Gud att det finns gps! Vi hade aldrig hittat till hans hotell annars.

  


Iaf sa fick vi en fin klarrod tjejbil, Seat Leon. Men hogra sidospegeln var borta och sikten var inte sa bra, den var ratt liten.


Vi kom iaf fram till Platja de Palma och stranden dar han bor. Vi hann inte svanga in pa ratt vag utan fick aka fram en bit och sen svangde vi hoger, men dar var det enkelriktat. Sa da befann vi oss pa strandpromenaden at fel hall och fick aka en bra bit innan vi kom tillbaka at ratt hall. Forst kom vi till ett vagarbete och fick aka runt och jag borjade bli lite stressad, det var ratt mycket trafik. Sa kom vi tillbaka till hotellet och skulle svanga vanster men da sag Jessica att det var enkelriktat. Vi tankte att nasta vag var infart och svangde, med det sag ut att vara en nedfart till ett garage. Jag forsokte backa ut men det kom sa mycket bilar och jag fick motorstopp sa jag sa: nej nu aker jag ner i garaget och vander iaf och borjade aka ner, det var valdigt smalt bara ett par decimeter pa varje sida om bilen och sa svangde det ocksa. Precis nar jag kom ur svangen sag jag att det var en trappa langre fram! Det ar en trappa dar skrek jag och flickorna sa, skojar du? Nej, jag skojar inte. Jag holl pa att skita pa mig. Sa det var bara att borja backa i den smala gangen utan sidospegel, alla satt i varsitt fonster och styrde. Jag var helt svettig nar jag kom upp, kom ut pa vagen och sag en bensinmack som jag svangde in pa, vi skulle anda tanka. Jag ramlade ut bilen och ringde till Daniel att vi kan inte komma over han far komma hit. Det kom en kille och skulle tanka at oss, service. Han hade sakert sett vart klantande   

              


Sen fick Daniel kora. Vi akte vasterut genom Valldemossa dar Frederic Chopin bott en gang och genom Deia dar Michael Douglas har hus. Sedan akte vi ner till Soller som ar en fin badort. Sedan borjade klattringen upp i bergen, vilken fantastisk utsikt, vi akte Puig mayor, hogsta toppen pa Mallorca och vi klev ut och man fick svindel dar uppe. Vi hade bestamt lunchmote med Stefan och Fredrik nere i La Calobra och vagen dit var helt sjuk. 8 kilometer nedfart med ca 900 meters hojdskillnad, det var en slingrande serpentinvag med harnalskurvor hela tiden. Helt otroligt och svart att beskriva. Det gick fortare att cykla an att aka bil, det tog en halvtimme och vi var alla lite grona nar vi klev ur bilen. Nere vid havet var vattnet alldeles turkosblatt, valdigt vackert. Killarna satt pa en restaurang nar vi kom och det var kul for Daniel att fa traffa dem.


De fick lite forsprang sa vi kunde komma ikapp dem och fota lite pa uppvagen. Det sag ratt jobbigt ut.

        


Vi hade tankt aka till klostret i Lluc men hade inte tid for Daniel skulle med bussen. Vi var anda ratt nojda med dagen, 22 mil pa cirka 6 timmar, man kunde inte aka fort eftersom det var sa slingrigt.


Nar vi lamnat Daniel vid bussen i Alcudia och akte hem, gissa vilka vi motte som kom springande? Stefan och Fredrik, som inte var trotta nog efter 10 mil bergskorning.


/Monica

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards