Alla inlägg den 23 mars 2012

Av Qwarnsveden triathlon - 23 mars 2012 10:45

Det har blåst riktigt mycket i början på veckan och det känns verkligen när man cyklar, plus att det är tuffa uppförsbackar så det blir dubbelt jobbigt. Jag har ett mantra när jag ligger och sliter, "man får starka ben av det här, man får starka ben av det här".


Danne och Uffe kom ner i måndags så vi har gjort ett par gemensamma pass med dem. De trodde nog att vi överdrev när vi sa hur tufft det var att cykla här men efter första dagen förstod de att det inte är som att cykla på Mallorca, det finns nästan ingen plattåkning.

 

Hela gänget på väg ut för dagens blåsning, Uffe, Kenneth, Monica, Malin och Danne.


Jag har också lärt mig att inte snyta näsan i så stark motvind med inslag av sidvind,   man vet aldrig vad som händer då. Jag kollade att Kenneth låg bakom mig till vänster och passade på att snyta näsan till höger. Jag såg att den försvann bakom mig och skulle kolla med handen om det hamnade på min axel när Kenneth sa Thank you. Han hade fått hela snorloskan rakt på sin näsa. Ha ha jag skrattade så jag nästan ramlade av cykeln. Tur det var han iaf. Han sa att av hela Fuerteventura som loskan kunnat hamna på så hamande den just på hans näsa.


Sylvia har kört hur mycket som helst, zumba, yoga, streetdance, core och jag vet inte allt, hon kör 6 pass om dagen minst, hon är riktigt pigg, själv säger hon att hon har damp.

God morgon nu börjar solhälsningen för Sylvia och Monica.  

   

Bäst att hålla tungan rätt i mun

 

Hunden á la Qw

I tisdags tvingade jag med alla på salsakurs eftersom vi blev jämna par och de var lite tveksamma först men efter ett tag så tyckte alla det var skitkul. I kväll blir det salsa igen och då ska vi vara kungar på dansgolvet. Svettigt värre.

Vi lämnade in cyklarna i onsdags så nu cyklar killarna sjalva, minst 10 mil per dag. Blåsten har minskat lite och i går var det varmaste dagen på hela tiden vi varit här.

Den här datorn är riktigt seg och så kraschar den ibland så det är svårt att hinna skriva. Men två dagar kvar har vi. Skönt.


/Monica


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards