Direktlänk till inlägg 16 mars 2012

Mer cykel

Av Qwarnsveden triathlon - 16 mars 2012 18:12

Familjen Sjans var lediga torsdag men vi tog en promenad över några berg, det var lite längre än vi trodde, tog 75 minuter och det var klättring, vi träfffade några bergsgetter på vägen. Däruppe var en underbar utsikt över hela Playitas anläggning och havet på andra sidan med flera bergstoppar, ganska häftigt att stå däruppe.

Toppen av berget

Patrik och Maria körde 12 mil och det hade börjat blåsa rätt bra. Det har blivit varmare också men idag var det mulet och mycket vind. Jag och Kenneth körde ut mot östkusten, det blev en fin resa i 9 mil, varav hälften sid och motvind, men härligt att åka tillbaka och ha medvind och nedförsbackar.

Hotellet är verkligen lite annorlunda, det är byggt i en sluttning och hotellbyggnaderna ligger utspridda uppöver sluttningen med flera 3-våningshus. För att komma upp kan man åka tåg/tram/funicular en bit och sedan hiss. Tåget är byggt genom berget rätt upp, lite coolt. Vi åkte bara första dagen när vi hade tunga väskor och sen har vi gått. Det år 50 trappsteg plus några små backar för oss som bor i hus 3 men Maria bor i hus 6 och hon har 198 trappsteg upp. Tur att det är hon som bor där som är pigg i benen.

Tåget rätt igenom berget

Första dagen när vi skulle gå ner från rummet till restaurangen gick vi lite fel och gick igenom några rabatter och såg poolen längre ner och så kom vi runt ett hörn och såg en liten pool. Åh, tänkte vi, en barnpool och rusade fram för att känna pa vattnet men när vi kom runt hörnet så såg vi en tjej som låg och solade naken, Det var en privat villa med egen pool vi trampat in på. Oops vad pinsamt vi fick bråttom därifrån.

Inte konstigt man blev till sig

Sen har vi dansat salsa, det är salsakurs i sportbaren två kvällar i veckan, jättekul. Här kan man också göra allt möjligt. Yoga, spinning, workout, aerobics, karate, simma, golfa. Det finns till och med ett Fisk spa, där man sätter ner fötterna i ett kar och en massa små fiskar äter bort förhårdnader och död hud på fötterna så de blir som babyfötter, mycket skönt och ovanligt och kittligt.