Direktlänk till inlägg 17 mars 2012

Seedningslopp till Göteborgsvarvet

Av Qwarnsveden triathlon - 17 mars 2012 15:33

Vi har sprungit ett 10 km lopp idag! Jag, Malin och Patrik. Vi var egentligen anmälda till ett 5 km lopp eftersom vi inte tränat just någon löpning men när vi  kom till starten så fick vi veta att det bara fanns 10 km i dag för det var ett seedningslopp till Göteborgsvarvet. Vi körde till på det iaf och det gick ju riktigt bra, precis en timme för mig och Malin, har inte tränat mer än kanske 4 gånger 4 km i år. Patrik sprang på 40 minuter, kanonbra. Vann gjorde Oskar Käck, en landslagslöpare, på ny rekordtid för banan på 30,59.

 

Glada miner före start 
Det är ett helt gäng här från Sverige som tränat till varvet tillsammans med Mats Erixon, femfaldig vinnare av varvet under 80-talet, har haft 1,02. Många är ganska ovana att springa men de har fått fin träning här i värmen.

Vi satt bredvid två trevliga tjejer på planet ner som är med denna grupp. Vi pratade lite och dom frågade vad vi skulle göra och så och jag berättade att vi var triathleter och råkade väl kanske säga att jag kört 2 ironman (i mitt tidigare liv) och ena tjejen sa till henne brevid, Lisa kolla på henne här hon har kört IRONMAN. De var otroligt imponerade att jag kört fast jag var så "gammal". Nu har de berättat det för alla i sin grupp så när de ser mig kallar de mig för ironkvinnan.     Ja det bjuder jag på, fast nu fick man ju upp till bevis på loppet då flera kvinnor i sextioårsåldern var före oss.

Glada miner efter målgång också, Eva och Lisa, vilka coola brudar.  

Nu blir det vila resten av helgen. Annars ser en vanlig dag på Playitas ut ungefär sa här: Klockan 8 - 8.15 Solhälsning med yoga nere vid stranden, ett dopp i havet med våtdräkter och simma i vågorna. Dusch och frukost sen cykel alltifrån 5 till 15 mil. Om man orkar så kan man simma pa eftermiddagen i 50-meterspoolen också, eller ta en löptur på någon av de markerade löpstigarna, finns alltifrån 4 till 13 km.

Efter middagen stupar man i säng eller har de salsakurs i sportbaren så är det ett givet kort.


/Monica

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Qwarnsveden triathlon - Söndag 28 april 13:42

  Tisdag: ingen simning pga sista april, Maserhallen stänger kl 17.00 Lördag: 10.00 - 12.00 simning   /Styrelsen ...

Av Qwarnsveden triathlon - Måndag 22 april 09:31

  Måndag: 18:00 intervallöpning Maserhallen Tisdag: 19.00 - 20.30 simning, Elias är tränare Lördag: 10.00 - 12.00 simning och/eller 15.00 -17.00   / styrelsen ...

Av Qwarnsveden triathlon - Torsdag 18 april 09:12

  Den som vill vara med och simma ett extra pass eller bara simma på eftermiddagen kan hänga på. Vi har bokat 2 banor mellan 15-17. Lunchen äter vi i cafeterian till självkostnadspris och laddar om till nästa pass. Vi swishar en liten summa till k...

Av Qwarnsveden triathlon - Måndag 15 april 08:57

  Tisdag: 19.00 - 20.30 simning, Elias är tränare Lördag: 10.00 - 12.00 simning Söndag: Back yard-träning i Alderbäcken hos Monica. Första start kl 8.00. Vi springer en sträcka på 6,7 km och startar varje timme så länge vi orkar. Tempot är ...

Av Qwarnsveden triathlon - Söndag 14 april 15:41

Nytt deltagarrekord idag för både vuxna och barn. Trots lite regn så var alla glada och nöjda.   Total Namn Klubb Tid Kvinna Man 1 Kim Andersson Ludvika FFI 00:47:20   1 2 Markus Munkhammar Ludvika FFI 00:47:36 ...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards